tirsdag den 1. januar 2013

Mærkning og kategorisering af fisk


















Er man optaget af at den fisk man spiser er fanget og /eller opdrættet på bærekraftig vis, kan man gå efter miljømærket WSC og ASC-mærket fisk, for henholdsvis vilde og opdrættede fisk. Jeg har aldrig set disse mærkater, men jeg køber også kun fisk hos fiskehandleren og jeg tror ikke de er med i ordningerne -i alle fald har jeg aldrig set disse mærkater der. På WWFs hjemmeside er der en fiskeguide, som du kan skele til hvis du spiser fisk, der er en del fisk man trygt kan spise såsom sild og torsk fra visse områder, og ting man bør undgå som for eksempel de dejlige hummer og jofruhummer samt tun selvfølgelig. Kæmperejerne har jeg omtalt separat tidligere.
Se WWFs fiskeguide her: http://www.wwf.dk/wwfs_arbejde/hav_og_fiskeri/wwf_fiskeguide/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar