lørdag den 21. juli 2012

Framtiden i våre hender






FIVH er en norsk miljøorganisation grundlagt i 1974 på initiativ af Erik Damman. Mon ikke den også er lidt kendt i Danmark, jeg kender i hvert fald en der har hørt om organisationen. Efter at have lavet min liste over ting JEG kan og vil gøre for miljøet var der et punkt på listen jeg fluks bestemte mig for at realisere; at støtte en miljøorganisation. Jeg har valgt at melde mig ind i FIVH, en organisation jeg kender fra medierne i Norge fra min tidlige ungdom. De vigtigste arbejdsområderne er: Forbrug, leveløn, klima, etiske investeringer, grøn økonomi, højhastighedstog, solenergi og grøn mad. Du kan læse om organisationen her: http://www.framtiden.no/.

Mine danske læsere kan måske informere mig om hvad der er den tilsvarende danske organisation?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar